Adisa Pin | Araştırma, Veri Analizi, İK Analitiği
Adisa Pin | Araştırma, Veri Analizi, İK Analitiği
TR

Menü

  • Hakkımızda
  • Çözümlerimiz Çözümlerimiz
    • Çalışan ve Organizasyon Araştırmaları Çalışan ve Organizasyon Araştırmaları
      • Deneyim ve Geliştirme
      • Bağlılık ve İtibar Artırma
      • Kültür ve Organizasyon Geliştirme
      • İnsan Kaynakları Analitiği
      • Özel Tasarım Araştırmalar
    • Müşteri ve Marka Araştırmaları Müşteri ve Marka Araştırmaları
      • Deneyim ve Geliştirme
      • Memnuniyet ve Bağlılık Arttırma
      • Tercih, Bilinirlik ve İmaj
      • Reklam ve Ürün Optimizasyonu
      • Müşteri ve Satış Analitiği
      • Özel Tasarım Araştırmalar
      • Fiyat Araştırmaları
  • Yetkinliklerimiz Yetkinliklerimiz
    • Veri Analitiği Tahminleme
    • Veri Analitiği Segmentasyon
    • Kantitatif Araştırmalar
    • Kalitatif Araştırmalar
    • Tasarım Odaklı Düşünme
  • Raporlarımız
  • Ekibimiz
  • Kariyer
  • İletişim
Bizden HaberlerAdisa Pin'de Kariyer

Doğru Anlaşılma Kaygısı

  • Anasayfa
  • Yazılarımız

Doğru Anlaşılma Kaygısı

17 Şubat 2021, Çarşamba
Hüseyin ADANALI
368

Not: Bu yazı sabahın 06:03'ünde klimaları henüz çalıştırılmamış, uçuş izni bekleyen, içi oldukça soğuk bir uçaktan yazılmaktadır. Bu olumsuz şartlar bendenizin ruh sağlığını bozmuş ve agresifleşmesine sebep olmuş olabilir. Bu yüzden kantarın topuzunu kaçırırsam, değerli okurlardan özür dilerim…

Yanlış yazmadım. Başlık “Yanlış Anlaşılma Kaygısı” olmayacak. Keşke öyle olsaydı. Zaten öyle olsaydı, bu yazıyı kaleme almam gerekmeyecekti.

Herşey anlaşılmaz bir mail ile başlar. Mail bir paragraftır, ancak ne kast ettiği normal düşünme ve anlama kapasitesine sahip 3 iş insanı tarafından uzun uğraşlar sonucunda bir türlü anlaşılamamıştır. 

Bu mail bize bir kez daha göstermiştir ki; ne kadar eğitimli olsak da, ne kadar önemli şirketlerde çalışsak da bu toprakların evlatları bir şeye hayır demek gerektiğinde ne kadar anlaşılmaz olmak gerekiyorsa o kadar anlaşılmaz olabiliyorlar. Bu meziyetimizden dolayı milletçe ne kadar gurur duysak yeridir!

Tam da bu nokta da aklıma şu soru geliyor: Çok kibar olduğumuz için mi karşımızdakini kırmamak için anlaşılmaz oluyoruz, yoksa gerçek düşüncemizin anlaşılma riski mi bizi kibar olma taklidi yaptırıyor? 

Hayır demeyi yüz yüze yapmamız gerektiğinde bu triplere girmeyi biraz anlayabiliyorum da; yöntem yazı ile cevaplama olduğunda anlaşılmamayı tercih etmek bana hem etik hem de akılcı gelmiyor.

Nitekim yazı ile bir cevap vermemiz gerektiğinde yeteri kadar düşünmek, nedenlerimizi kurgulamak, doğru kelimeleri seçmek için yeterince zamanımız oluyor.

Hal böyle iken neden çekiniyoruz gerçek sebebi söylemekten? Ne olacak sanki beğenmedim demekten?

Acaba karşı tarafı çocuk yerine mi koyuyoruz? Günümüz çocuklarından ayrıca özür diliyorum. Onların ne kadar kül yutmadığını bizzat kızımdan biliyorum. Herkesin cin olduğu bu günümüz ortamında böyle komik durumlara düşmemiz ne kadar tuhaf.

Benden size naçizane bir tüyo: “Net olurum, dobra olurum. Karşımdakini kırarım. Ya bir gün o kişiye tekrar işim düşerse” diye düşünmeyin. Kıvıran olmaktansa dobra olmak daha makbul bu topraklarda. Nitekim az olan her zaman daha makbuldür. Çok olan ucuzlar. 

Bireysel itibarımız çalıştığımız şirketlerle ve bize verilen unvanlarla yaratılmıyor. Davranışlarımız ve bu davranışların tutarlılığı bizdeki en önemli farkı çevremize yayıyor. Bireysel itibar da işte böyle oluşuyor…

  • Facebook Paylaş
  • Twitter Paylaş
  • E-Mail Paylaş
  • Whatsapp Paylaş
Doğru Vade

17 Şubat 2021, Çarşamba

Strateji Öğretir

17 Şubat 2021, Çarşamba

Adisa Pin | Araştırma, Veri Analizi, İK Analitiği
Adisa Pin, Adisa Danışmanlığın veri analitiği ve araştırma şirketidir ve tüm hakları saklıdır.

Adisa Pin ile ilgili haber, duyuru ve yeniliklerden haberdar olmak için lütfen e-bültenimize kayıt olun.

Kaydolarak Kullanım Koşullarımızı kabul etmiş olursunuz.

Kişisel Verilerin Korunması (KVKK) Adisa Pin | Araştırma, Veri Analizi, İK Analitiği

Hukuki Uyarı: Bu sitede paylaşılan bilgiler yalnızca bilgilendirme amaçlı olup, Türkiye Cumhuriyeti Barolar Birliği’nin ilgili düzenlemeleri uyarınca reklam, teklif, hukuki öneri veya danışmanlık teşkil etmez. Sitede sunulan bilgiler hakkında Adisa Pin sorumluluk kabul etmez. Bu sitede paylaşılan bilgiler, büronun logosu ve sair veriler Adisa Pin’e ait olup, büronun yazılı izni olmaksızın kullananlar hakkında yasal işlem yapılır. Bu siteyi ziyaret etmekle, yukarıdaki şartları kabul etmiş sayılırsınız.